צריך שניים בשביל טנגו זוגי מוצלח

טנגו הוא ריקוד זוגי חושני המצריך שיתוף פעולה מלא ותיאום הרמוני בין צמד רקדנים. כדי שהטנגו יהיה משובח, נדרש קשר וחיבור מיוחד בין שניהם. הם  צריכים להישיר מבט אחד כלפי השני, לשים לב היטב לצעדים של זה שמולם ולהתאים את עצמם לקצב של האחר. וכמובן, רצוי ששני הרקדנים ייהנו מהריקוד המשותף.

זוגיות מאוד דומה לריקוד טנגו. כדי שמערכת יחסים זוגית תהיה מוצלחת, שני בני הזוג צריכים לעבוד כצוות ולשתף פעולה ביניהם. הם נדרשים לדעת לתקשר אחד עם השני ביעילות כדי להבין את הכוונות ואת הרצונות של בן/ בת הזוג שלהם, והם גם אמורים לעשות כמיטב יכולתם לתת מענה לצרכים אחד של השני. על מנת שהם יוכלו ליהנות לאורך זמן מהריקוד המשותף שלהם, כדאי מאוד שהוא יהיה מושתת על חברות, אינטימיות והדדיות.

בזמן האחרון אני נתקלת ביותר ויותר פוסטים של אנשי מקצוע המבטיחים לנשים שניתן לחולל שינויים מרחיקי לכת בקשר הזוגי, גם אם בן הזוג לא משתף פעולה, ושמספיק שרק צד אחד ישנה את המקצב (היא), כדי שהצד השני (הוא) יזוז גם הוא ויתאים את עצמו לשינוי הקצב.

זה מאוד מכעיס אותי לקרוא את זה, כי יוצא לי לפגוש אצלי בקליניקה הרבה מאוד נשים שניסו את הדבר הזה במשך שנים, ללא הצלחה. הן ניסו בכל פעם אסטרטגיה חדשה ושונה, ושום דבר לא עבד להן. מה שכן קרה, זה שעם הזמן, הכוחות שלהן פשוט נגמרו ובסופו של דבר הן נאלצו להרים ידיים.

בחלק גדול מהמקרים שאני פוגשת, מסתתרת ברקע הפרעת תקשורת בלתי מאובחנת אצל אחד מבני הזוג. ואני יכולה לומר בוודאות, שאין סיכוי שמאמץ חד צדדי יוביל לשינוי חיובי משמעותי במערכת היחסים הזוגית, אם אכן בזה מדובר.

 

מתי זה כן יכול לעבוד?

כאשר נשים מגיבות באסרטיוביות להתנהגויות פוגעניות המופנות כלפיהן, מתרחקות מבן הזוג ואף מאיימות בפרידה.

ואז- זה יכול להתקדם לכמה כיוונים שונים:

או שהוא ייבהל, יסכים לקבל עזרה מקצועית ולהצטרף לתהליך זוגי של שינוי, שבו שני בני הזוג ילמדו לרקוד בצורה בריאה ומהנה,

או שהוא פשוט יעדיף לפרוש מרחבת הריקודים המשותפת.

במקרה הטוב, זה אומר שהוא ייזום פרידה ויחפש לעצמו זוג רגליים אחרות לדרוך עליהן.

במקרה הפחות טוב, זה אומר שהוא פשוט יפרוש, באופן שבני הזוג ימצאו את עצמם בסופו של דבר חיים תחת קורת גג משותפת, אך מנהלים חיים מקבילים.

כמובן שגם בת הזוג יכולה להחליט בכל שלב שהוא לפרוש מרחבת הריקודים ולחפש לעצמה פרטנר חדש שיהיה לה נעים לרקוד איתו.

 

אחד המאפיינים המרכזיים של אנשים עם הפרעת תקשורת הוא מיקוד היתר שלהם בעצמם. ולמרות שזה בהחלט יכול להיראות כמו נרקיסיזם, מדובר בלקות נוירולוגית, המחבלת ביכולת שלהם להבין את בת הזוג, לראות אותה ואת צרכיה ולהיענות לבקשות שהיא מפנה כלפיהם.

אז נכון, סביר להניח שרבים מהצרכים שלהם עצמם יסופקו כאשר בת הזוג תתגייס לבדה לתהליך של שינוי זוגי ותעשה את כל העבודה. אבל מה איתה?

לא רק שהיא לא תקבל מענה לצרכים שלה, אלא שהרבה פעמים, בן הזוג שלה בכלל לא יראה ולא יעריך את המאמץ הגדול שהיא עושה כדי להתאים את עצמה לרצונותיו. ואישה שרק נותנת לבן הזוג שלה ומוותרת על דברים שהיא צריכה ורוצה, גם אם בתחילת הקשר עשתה זאת בשמחה ומתוך אהבה, בסופו של דבר, תמצא את עצמה ממורמרת ומתוסכלת. כי כמה אפשר לוותר?

אז בבקשה, אל תתני לאף אחד להגיד לך שאם לא טוב לך בזוגיות, סימן שאת לא מתאמצת או לא משקיעה מספיק. כי אולי, במקרה שלכם, ההפך הוא הנכון.

אולי השקעת והתאמצת יותר מדיי, לפני שנמאס לך, או שהתעייפת או שהתעוררת והתחלת לדאוג לעצמך ולצרכים שלך, כי הבנת שאם לא תעשי את זה, אף אחד לא יעשה את זה בשבילך.

 

נשים רבות מתמודדות עם קשיי תקשורת קיצוניים בזוגיות שלהן, מבלי להעלות כלל על דעתן את האפשרות שבן זוגן נמצא על הקשת האוטיסטית. אחרות מבינות שבזה מדובר רק אחרי שנים ארוכות של בלבול וספקות המכרסמים בהן, עד לתחושה של אובדן השפיות.

הספר שלי: “החצי השני של הקשת” והקורס המקוון “נשים בזוגיות על הרצף” מציגים לראשונה בעברית את הידע הקליני והממצאים המחקריים העדכניים ביותר לגבי השפעתה של הפרעת תקשורת על מערכות יחסים זוגיות ולגבי מצבן של נשים הנמצאות בזוגיות עם גברים על הרצף התקשורתי. הם מספקים כלים להתמודדות עם האתגרים הייחודיים לזוגיות כזאת, לקבלת החלטות לגבי המשך הקשר הזוגי ולהובלת שינויים משמעותיים ברמה האישית, הזוגית והמשפחתית.

הספר והקורס מיועדים לנשים הנמצאות בזוגיות מאתגרת, לאנשי מקצוע ולכל מי שרוצה לדעת, להבין ולצלוח את האתגרים ששונות נוירולוגית מביאה איתה למערכות יחסים רומנטיות.

למידע נוסף על הספר

למידע נוסף על הקורס

בעקבות המלחמה, יצאתי למבצע “תובנות ברזל”- לפיצוח זוגיות מאתגרת.

זה אומר שאת מקבלת הנחה מאוד משמעותית, של 50%, על הקורס המקוון: “נשים בזוגיות על הרצף” ויכולה לרכוש אותו בעלות של 389 ₪ בלבד.

בתמורה להנחה הזאת – אני מבקשת ממך לתרום, כפי יכולתך, לכל גוף/ ארגון/ עמותה שתבחרי, הפועלים לרווחת חיילי צה”ל ו/או תושבי העוטף.

את התרומה את מעבירה באופן ישיר לאן שבחרת לתרום. אין שום צורך שתדווחי לי למי תרמת ובאיזה סכום. כל תרומה מבורכת!

חשוב לי להדגיש שהגישה לקורס היא ללא הגבלת זמן, כך שגם אם אין לך כרגע פניות, סבלנות, או כוח לצפות בו – הוא יחכה לך!

 

אם הריקוד הזוגי שלכם לא זורם באופן הרמוני, אם אתם דורכים אחד לשני על הרגליים ואם אין שום תיאום בין המקצבים השונים שלכם, זה אומר ששניכם צריכים לעבוד יחד על הזוגיות שלכם, כי לטנגו מוצלח צריך שניים.

ואם הפרטנר שלך לא מוכן בשום פנים ואופן ללמוד איך לרקוד איתך, אז את יכולה ללמוד לרקוד גם לבד ואפילו ליהנות מזה, או למצוא לעצמך פרטנר חדש לריקודים.

אשמח לדבר אתך,

ד”ר פנינה ארד: 0507865822

שיחות ייעוץ אישיות וזוגיות מתקיימות גם אונליין.

הדרך שלך לשינוי מתחילה בצעד קטן אחד

הצטרפו אלי והרשמו עוד היום לאימון עם ד"ר פנינה ארד

קידום אתרים בגוגל קידום אתרים בגוגל