על זוגיות וקריאת מחשבות

 

אחת הפנטזיות שאיתן צועדים זוגות לחופה, היא שבן/ בת הזוג יבין אותנו בלי מילים, שיידע מה להגיד, מתי לחבק ואיך לעודד אותנו ולתמוך בנו כשאנו זקוקים לכתף להישען עליה. הפנטזיה הזו מתנפצת הרבה פעמים בפנינו, והיא נועדה מראש לכישלון במקרים שלבן הזוג שלנו יש הפרעת תקשורת בלתי מאובחנת, שם הקושי לעשות את זה נובע מתוך מוגבלות נוירולוגית. מה שקורה במקרים האלו, הוא ששני בני הזוג מרגישים פגועים, לא מובנים ומתחילים להתרחק אחד מהשני, כדי להגן על עצמם מפגיעות נוספות.

מה שעצוב כאן, הוא שאף אחד מבני הזוג לא באמת התכוון לפגוע בשני, והפגיעה נוצרת כתוצאה מפרשנות מוטעית של כוונות. לאנשים עם הפרעת תקשורת יש נטייה להרגיש מותקפים ומואשמים, כך שהרבה פעמים, אמירות ניטראליות לחלוטין של בת הזוג, גורמות להם להרגיש שהם תחת מתקפה. הנטייה של חלקם לדבר בקול רם ולהישמע כועסים, גם כשהם לא, גורמת לבת הזוג הרבה פעמים להיעלב ולהרגיש שהיא מקבלת ביקורת תמידית. לפעמים, הם גם חושבים שבן/ בת הזוג פגעו בהם בכוונה, או שהם בטוחים שברור לשני שהם נפגעו, כך שהם מצפים להתנצלות. וכשאף אחד לא מתנצל, וכשלא מדברים על מה שקרה ולא מנסים להבין אחד את השני, ההתרחקות בין בני הזוג בלתי נמנעת.

נשים נוטות להניח שבן הזוג שלהן אמור לראות ולהרגיש שהן עצובות/ מתוסכלות/ זקוקות למילה טובה או לביטויי חיבה, והן מצפות שהוא יתייחס ויגיב אליהן בהתאם. כשלבן הזוג שלהן יש הפרעת תקשורת בלתי מאובחנת, גם אם הוא רואה ומבין את המצב, הוא לא באמת יודע מה לעשות במקרים האלו. כך שהרבה פעמים הוא בוחר בתגובה של הימנעות ולא עושה כלום, או שהוא אומר ועושה משהו שממש לא עוזר ולא מתאים למצב. המסקנה שאליה קופצת בת הזוג היא שלא אכפת לו ממנה, וברוב המקרים זה לא נכון בכלל. אם היא הייתה אומרת לו בדיוק מה היא צריכה ממנו באותו רגע, יכול מאוד להיות שהיא הייתה מופתעת לגלות שהוא שמח לעשות את זה ושמח לעזור.

אבל נשים לא רוצות להגיד דברים כאלה ולא רוצות להרגיש שבן הזוג עשה להן טובה כי הן בקשו. הן רוצות שהוא יראה לבד, שיבין לבד, ויעשה דברים באופן ספונטאני. והציפייה הזו, לא ריאלית כשיש הפרעת תקשורת ברקע. אין סיכוי שהוא יצליח לקרוא את המחשבות שלך או יידע מה לעשות אם לא תגידי לו את זה באופן מפורש. והבחירה היא שלך, אם להישאר עם ציפיות שלא מקבלות מענה ולהיעלב, או להגיד את הדברים בצורה ישירה וברורה. ונכון, זה לא יהיה ספונטאני, זה לא יהיה כמו בפנטזיה, אבל בהחלט יכול להיות שזה יהיה, ושזה הרבה יותר טוב מכלום, ואם לא תנסי, לא תדעי.

ואני רוצה להמליץ לך בחום, במיוחד אם את חושבת שלבן הזוג שלך יש הפרעת תקשורת, לשחרר את הקשר בין זוגיות לקריאת מחשבות. הקשר הזה לא יכול לעבוד. ושניכם צריכים להבין שצורת החשיבה שלכם שונה, האופן שבו אתם רואים את העולם שונה, כך שאין סיכוי שתצליחו לנחש לבד מה עובר לבן/ בת הזוג שלכם בראש. אתם פשוט תצטרכו לשאול, ולהקשיב לתשובות, גם אם הן נראות לכן מאוד לא הגיוניות, ולהאמין אחד לשני, ולהבין שהפרשנויות שלכם מוטעות ולא לזה התכוון המשורר בדבריו. ואם אתם מתקשים לעשות את זה בעצמכם, חשוב שתקבלו עזרה וכלים שיאפשרו לכם ללמוד לתקשר אחד עם השני באופן יעיל.

אשמח לעזור לכם, ד”ר פנינה ארד: 0507865822

הדרך שלך לשינוי מתחילה בצעד קטן אחד

הצטרפו אלי והרשמו עוד היום לאימון עם ד"ר פנינה ארד

קידום אתרים בגוגל קידום אתרים בגוגל